Jesteś tutaj: Start / Aktualności / Informacje

Informacje

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Szanowny Pacjencie !

W związku z ogłoszeniem przez Ministra Zdrowia stanu epidemii związanego z rozprzestrzenianiem się koronawirusa (SARS-CoV-2) na terenie Polski zostają wprowadzone nadzwyczajne rozwiązania dotyczące rejestracji i przyjęć pacjentów: 

PREFERUJEMY REJESTRACJĘ TELEFONICZNĄ  

Ze względu na konieczność przeprowadzenia wywiadu epidemiologicznego  rejestrujemy przede wszystkim telefonicznie w godzinach pracy poradni !!! Wszystkie osoby chcące zarejestrować się przez e-mail proszone są o kontakt telefoniczny z rejestracją. 

Informujemy, że personel rejestrujący naszej placówki jest zobowiązany do przeprowadzenia wywiadu epidemiologicznego z każdym pacjentem oraz jest uprawniony do przekazywania wskazówek co do sposobu postępowania w schorzeniach występujących łagodnie i nie zagrażających życiu.


TELEPORADY

 Korzystasz z teleporady, gdy:

  1. Istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2.
  2. Potrzebujesz recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  3. Potrzebujesz zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz ma Twoją dokumentację medyczną.
  4. Potrzebujesz zaświadczenia o stanie zdrowia.
  5. Twoje dziecko, które nie ma 6 lat, korzysta z porady kontrolnej, którą lekarz ustalił podczas bezpośredniej wizyty i która nie polega na fizycznym badaniu. 

Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza

  • zalecenia
  • e-zwolnienie
  • e-skierowanie
  • zlecenie na test na koronawirusa
  • e-receptę
  • sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).

Pacjenci zakładu przyjmowani są w formie porady telefonicznej w godzinach pracy przychodni. Lekarz telefonicznie kontaktuje się z pacjentem w wyznaczonych godzinach pracy. 

Gdy zarejestrowałeś się na teleporadę prosimy o:

  • dostępność pod wskazanym numerem telefonu w godzinach pracy lekarza, gdy pacjent nie jest dostępny w ustalonym terminie (lekarz podejmuje co najmniej 3 próby kontaktu z pacjentem, w odstępie nie krótszym niż 5 minut) wizyta jest anulowana.
  • wcześniejsze przemyślenie problemów zdrowotnych, które chcesz omówić,
  • zadbaj by w Twoim zasięgu były dostępne opakowania leków, które stosujesz, karty informacyjne dotychczasowego leczenia, wyniki pomiarów wykonywanych w domu, kartka i długopis. 

Teleporada jest udzielana w jednym z dwóch terminów:

  • nie później niż w pierwszym dniu roboczym po dniu zgłoszenia się pacjenta do placówki – za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, systemu łączności lub osobiście
  • w późniejszym terminie, jeśli ustalimy go w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym.

 Jak przebiega teleporada

  1. Przed udzieleniem teleporady potwierdzenie tożsamość pacjenta. Lekarz robi to na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru, okazanych przy wideoporadzie (np. dowód osobisty) albo wskazanych w Internetowym Koncie Pacjenta.
  2. Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
  3. Udzielenie świadczenia zdrowotnego, czyli ustalenie jednostki chorobowej, oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
  4. Ocena, czy teleporada jest wystarczająca, by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
  5. Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.

WIZYTA OSOBISTA

Kiedy bezpośrednia wizyta

  1. Nie wyrażasz zgody na teleporadę – Ty lub Twój opiekun ustawowy.
  2. Cierpisz na przewlekłą chorobę i nastąpiło pogorszenie lub zmieniły się objawy.
  3. Istnieje podejrzenie choroby nowotworowej.
  4. Twoje dziecko nie ma jeszcze 6 lat.
  5. Masz pierwszą wizytę u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, których wskazałeś w deklaracji wyboru.

Prosimy bezwzględnie o przestrzeganie określonej godziny wizyty, nie tworzenie kolejek.


LABORATORIUM ANALITYCZNE

Skierowanie na badania wypisane przez naszego lekarz POZ jest automatycznie widoczne w systemie naszego laboratorium. Nie ma potrzeby odbierania papierowej formy skierowania.

Laboratorium pobiera materiał do badań po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu.

Prosimy bezwzględnie o przestrzeganie określonej godziny pobrania materiału oraz przestrzeganie zasad sanitarnych (założenie maseczki jednorazowej, dezynfekcję rąk, utrzymanie 2m odległości od innych pacjentów).


ZLECENIA NA LEKI/e-RECEPTA/IKP

Zlecenia na leki stale przyjmowane wraz z aktualnym numerem telefonu prosimy zostawiać w miejscu wyznaczonym przy wejściu do przychodni lub przesłać skan zlecenia na e-mail. W ciągu 3 dni roboczych recepty będą wygenerowane.

Udostępniamy informacje o e-recepcie w przychodni, telefonicznie, wiadomość sms.

Poprzez aktywowane INTERNETOWE KONTO PACJENTA www.pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta otrzymają Państwa wiadomość z kodem dostępu do e-recepty.

e-recepta to wygodne i bezpieczne rozwiązanie, dzięki któremu możesz sprawnie i szybko wykupić przepisane przez lekarza leki, a także śledzić szczegóły oraz dawkowanie logując się do swojego Internetowego Konta Pacjenta.

pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta


SZCZEPIENIA PROFILAKTYCZNE

Wykonujemy  szczepienia profilaktyczne. Personel punktu szczepień kontaktuje się z pacjentem w celu ustalenia daty i godziny szczepienia wynikającego z kalendarza szczepień.

Jeśli Państwo lub Państwa dziecko nie może zgłosić się na zaplanowane szczepienie prosimy o informacje telefoniczną do punktu szczepień, wtedy ustalimy nowy termin.

Prosimy bezwzględnie o przestrzeganie określonej godziny wizyty,  wejście do przychodni WEJŚCIEM PUNKT SZCZEPIEŃ (od strony apteki) oraz przestrzeganie zasad sanitarnych (założenie maseczki jednorazowej, dezynfekcję rąk, utrzymanie 2m odległości od innych pacjentów). 


e-SKIEROWANIE/IKP

e-skierowanie, wystawia lekarz w systemie informatycznym. System nadaje skierowaniu czterocyfrowy kod.
Otrzymasz ten kod na swój telefon komórkowy lub na adres poczty elektronicznej (e-mail) jeśli aktywowałeś Internetowe Konto Pacjenta.
Rejestrując się do poradni specjalistycznej lub na badanie, podaj czterocyfrowy kod e-skierowania oraz swój Pesel.

e-skierowanie nie jest wystawiane na:

  • leczenie w uzdrowisku lub sanatorium
  • programy lekowe
  • rehabilitację
  • do szpitala psychiatrycznego
  • do pracowni RTG
  • do poradni logopedycznej

W tych przypadkach dostaniesz skierowanie w postaci papierowej.

Skierowanie może być wystawione w formie papierowej, jeśli lekarz lub inna uprawniona osoba (położna, pielęgniarka, farmaceuta, felczer):

  • nie ma dostępu do systemu e-zdrowie (P1) np. w przypadku awarii tego systemu, systemu gabinet.gov.pl w placówce lub braku dostępu do Internetu np. podczas wizyty domowej
  • wystawia skierowanie osobie o nieustalonej tożsamości
  • jest z innego państwa członkowskiego UE i tylko tymczasowo i okazjonalnie udziela świadczeń zdrowotnych w Polsce.

e-skierowanie nie jest też wystawiane w ramach zlecenia wewnętrznego np. do laboratorium.

Nadal nie potrzebujesz skierowania w żadnej formie do:

  • psychiatry
  • ginekologa i położnika
  • onkologa
  • wenerologa
  • dentysty

pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie


e-ZLECENIE NA WYROBY MEDYCZNE

Wystawianie i weryfikacja zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne odbywa się podczas wizyty lekarskiej (również teleporady). Lekarze mają możliwość potwierdzenia zlecenia od razu, dzięki czemu nie musisz iść w tym celu do oddziału wojewódzkiego.

Otrzymujesz tylko numer zlecenia, który wraz z numerem PESEL umożliwia zakup potrzebnego wyrobu medycznego w sklepie medycznym lub w aptece, które mają umowę z NFZ.

Zlecenie na wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie może być wypisane na okres nie dłuższy niż:

  • 12 kolejnych miesięcy, jeśli zlecenie jest wystawione i zweryfikowane w trakcie wypisania
  • 6 kolejnych miesięcy, gdy zlecenie jest wypisane poza systemem informatycznym (na starym druku) i potwierdzone do refundacji przez pracownika NFZ

Ze względu na Twoje bezpieczeństwo, zdrowie  i życie zwracamy się z  prośbą o zastosowanie się do zaleceń!!! 

Dziękujemy za wyrozumiałość!

Jedynie wspólne działania pozwolą nam zapewnić  optymalną opiekę medyczną oraz ograniczyć rozprzestrzenianie się epidemii  koronawirusa.